1-2-3 agility

Etter å ha vært trøtt sammenhengende i en uke er jeg plutselig lys våken når det er leggetid i kveld, så da kan man blogge, drikke te og kikke på dusteserier på tv, og være enda trøttere i morgen!

En liten treningsoppdatering, for meg selv og de spesielt interesserte!

Fredag – trening med Tina:

Tina hadde en morsom hopp klasse 1 bane klar. Mange tunneler og masse fart. Jeg ville jobbe med slalom, vippe og bakbytter, men allerede på hinder nummer fire som var Hjulet, fikk jeg noe å jobbe med. Qrutt valgte nemlig konsekvent å løpe forbi eller ved siden av hjulet og ikke gjennom. Vi prøvde alle triksene i boka, men måtte gi oss etter at jeg omsider fikk han til å velge riktig med hjulet på laveste høyde. Resten av banen gikk kjempe fint og Q gikk 8 pinners slalom så det grein med litt fart fra tunnelen 🙂 Allikevel dro jeg hjem og surmulte fordi jeg hadde vært en dårlig trener og presset på for mye på hjulet, i stedet for å puste ut og bytte teknikk… Hater meg selv når jeg er en dårlig og urettferdig hundefører. Vippa var fortsatt skummel, men vi fikk han over flere ganger og DA var det full fest!

 

Søndag – kveldstrening med Tom Andre som hjelper:

Jeg ville prøve hjulet, og Qrutt hoppet hjulet som han pleier, og jeg var glad 😀 Vippa gikk bedre enn gangen før, og han hoppet ikke av en eneste gang! Gikk helt over og stoppet på feltet. OG han gikk rask og selvstendig 12 pinners slalom! Jippi! En kort økt som vi avsluttet med å gå en tur i skogen og opp til vannet for å la dem bade. Qrutt snublet i en stein og skrapet opp hele haken. Det blødde veldig, så jeg var redd det var et dypt kutt, men da jeg fikk renset det hjemme var det heldigvis bare mange skrubbsår. Disse Border guttene mine har stadig vekk små skader, men med den farten de har er jeg bare glad det går så bra som det gjør *bank i bordet*

Mandag – partitrening, siste før sommeren

Tre ulike baner. Den første var en fartsbane. Kjempe morsom! En var en handlingbane med mye føring, og siden jeg føler meg som en elefant på line når jeg skal «kaste» hunden hit og dit, så er det ikke min favoritt, men man blir jo ikke god av å ikke øve heller. Siste banen handlet om hinderdiskriminering. Det lå en tunnel med inngang rett ved siden av Mønet, og hunden skulle opp mønet, men med et hinder som trekker veldig, var ikke mønet noe selvfølgelig valg for Qrutt 😉 En litt kaotisk trening med hunder som til stadighet løp ut og forstyrret treningen, og da vi var nesten ferdige fløy den ene hunden på Q. Utrolig ergelig. Jeg tuppet den unna så godt jeg kunne og Q fikk ingen bittskader, men sånne ting skal jo ikke skje, og hvert fall ikke på trening 😦 Qrutt er også blitt helt forelsket i en Flat som  til stadighet tar oppmerksomheten hans mellom øktene. Ikke bare bare å være ungdom, men forhåpentligvis er hun glemt til høsten!

Fått to bøker i posten i dag. Enda mer nerding på gang!

Nei, nå er det kveldstur og tvungen leggetid. Sov godt!

Legg igjen en kommentar